Tuesday, June 28, 2011

Umur manja umi dah setahun 5 bulan. Alhamdulillah

Cerita irfan

Syukur pd Allah krn Irfan dah selamat membesar dgn baik n bijak dalam jagaan umi. Umi bersyukur krn dpt jaga irfan walaupun umi tidak bekerja..not working mummy but housewife mummy. hehe.. Umi gembira krn kwn2 umi semua berjaya dlm pekerjaan msg2 n ada yg dah sambung belajar ke peringkat lebih tinggi. hanya org yg tabah shj berjaya melakukan perkara demikian. umi bukan seorg yang tabah dlm hal2 berkenaan.. namun begitu itu adalah hak umi dan org lain tak boleh blame umi di atas setiap pilihan yg umi buat. Asalkan umi tidak buat perkara yg berdosa n perkara yg membawa ke arah jln neraka. kalu umi tersasar ke jln tak betul..org sekeliling wajib menegur dan membawa umi ke jln yg benar..

perkembangan irfan

  1.  Masih menyusu susu ibu nye..bila2 ms shj irfan akan selak bj bila nak..tak pun akan ckp, nak, nak..
  2. masih tdo pg n ptg.. cuma waktu shj tak tentu..bila tdo, lama pula..cuma mlm nak tdo, ikut time umi ayah plak..kalu umi tak tdo lg, irfan pun tak tdo la..
  3. mkn nasi kurang je sejemput pun susah..kena bg irfan mkn sendiri..umi tkt kurang berat aje syg.
  4. pandai ckp dah bebrapa bbrp perkataan. cth : nak air, bird, cat. duit, ayah..umi mcm takde bunyi umi sgt.. irfan lg satu pandai ckp Allah dah. jatuh brg je, Allah irfan sebut..mslhnye dlm bilik air pun irfan sebut..huhu. tak baik la syg.. kelakar pun ada anak umi ni..tp jgn jd loyar buruk ye. umi tak suke.
  5. irfan apabila disuruh buat sesuatu alhmdllh buat cth nye: tlg buang kertas ni dlm tong sampah..yek yek.. irfan akan gi buang kat tong sampah. tlg amik bantal ke..handphone umi ke.. irfan dah fhm sikit2 setiap kata2 umi..
  6. solat plak, irfan pndai la nak ikut cthnye rukuk, sujud, takbir..cuma cara tu tak brp betul lg.. irfan pun dah ader sejadah kecil..hadiah dr nek yah..awal bulan 6 hari tu..tiap kali nak solat, umi bentang la sejadah tu..nanti dah besar, wajib tak tggl solat ye syg..n ikut ayah gi surau solat..
  7. apa lg ye..ermm tak infat dah irfan.. yg pntg 30hb 6 ni irfan kena cucuk..jgn demam ye syg.
setakat ni dl. umi doa mg irfan jd anak yg soleh. amin..

ini gbr umur setahun 5 bulan...nak gi taman main bola..



 nak naik mtr gi taman..

main bola sepak ngan abg2 n kakak2..die je umur setahun..terkejar2 irfamn kejar bola..kdg2 abg2 tu bg irfan kdg2 mrk main geng depe jela..hehe, comel sgt tgj irfan kejar bola ..

 
 dah terjatuh..tp ok je.

Ini la sy, muhammad irfan mohd solehin, buah hati ayah n umi..

3 comments:

MamaAiman said...

dah besar dah abang irfan ni..memang bijakla die.. irfan dah pandai main bole ye, nanti ajar aiman main bola ye..

untung melihat anak 24jam di depan mata..huhuhu :( awak patut bersyukur sgt midah, itu pengorbanan ibu yg paling besar di dunia :)

e_ekin's kitchen said...

yeayyyy irfan dah besarrr...xlame agi dah leh mintak adik ngn ummi ehehheheeheeeee

Zaihana Rahman said...

Comelnyaaa irfann.. seronok kan Midah jaga anak sendiri. Tak semua orang berkemampuan macam tu sekarang ni. Tengok perkembangan Irfan setiap detik mesti puas hati.

Post a Comment