Thursday, April 28, 2011

ulang tahun perkenalan ke 6

28 hb 4 2005. hari sy berkenalan dgn suami sy. Alhmdllh, sudah 6 thn..bukan hendak dikira kuantiti perkenalan tp kiralah dr kualiti perkenalan itu. Kerana dlm hubungan suami isteri, perkenalan hendaklah sentiasa ader..(isk, ayat apakah ini..)

cerita irfan

pg td irfan tak tdo pun..dah nak sejam duk nyusu aje, tdo nye tak..knp ye. umi tgk tbe2 mulut irfan berdarah..air liur campur drh..rupanya irfan mkn@gigit sampai luka dinding pipi. umi terpaksa lap plak ngan kain..pastu irfan gigit lg, umi pun mrh@tegur (irfan, jgn mkn) pastu irfan nangis sbb ditegur tu..umi pujuk, pastu mkn lg, umi mrh lg..nangis lg, duk ulang gitu je..

last2 bw ke dapur bg mkn honey star,,okeyla sikit. pasni jgn wat gitu tau, umi jd seriau tgk drh byk2..takut2 gitu..bengkak dah tepi dinding pipi tu. sian irfan, umi rasa nak nangis je bila irfan nangis sbb umi mrh tu.. umi mrh bersebab ye irfan..

Hari ni irfan dah setahun 3 bulan sehari..




sekian dl irfan..be a good boy ye..

umi tidak mengharapkan anak yang kaya tp umi harapkan anak yg soleh krn anak yg soleh tidak akan pernah meninggalkan ibunya, namun anak yg kaya mungkin akan meninggalkan ibunya..InsyaAllah

Friday, April 22, 2011

Hari irfan main ngan 'Rock a stack'

cerita irfan

Umi rasa berbunga bunga bila irfan pergi ambil kain sendiri n bg kat umi yg menandakan irfan nak susu. walaupun kain tu ader dlm bilik, atas katil ke, kat tmpat gantung sejadah ke..irfan gi ambil..huhu, anak umi ni bijak ye..alhmdllh. kdg2 umi tunjuk la kain tu kat mana..selalunye umi akan tanya, irfan nak susu? mana kain? gi amik kain dl..irfan pun gi la cari ntah mana2..hehe..kdg2 selimut pun irfan ingat kain tuala kecil.

Irfan tau tak kain tu untuk apa? untuk lap susu yg menitik di sebelah B umi satu lg..takkan nak biar aje basah bra umi kan..

cuma jd seorg yg lebih penyabar ye syg..kena sbr kalu umi lmbt bg susu..dll

Irfan, sebenarnya dah lama umi beli set mainan ni. Kononnya untuk kecergasan minda la.. tp awal2 irfan tak minat..pastu biar je la kat dlm kotak mainan. Smlm umi mula keluarkan blk, susun n ajar irfan. alhmdllh irfan nak main.. teka mainan apa? jeng jeng..

*
*
*
*
*
*
*
*
*

Ini die..


Masa umi n ayah solat pun irfan bw mainan ni ke sejadah ayah..
ayah plak terpaksa alih tempat solat..




Ini pula video irfan tgh main..

video



video


Walaupun video tak clear sgt sbb guna handset, tp takpela irfan..
nanti irfan tgk la besar nanti ye gelagat anda ye..hehe


Okey, sekian cerita rock a stack kita..umi love irfan..





Wednesday, April 20, 2011

tak de citer sbnrnya..huhu

cerita irfan

1) Irfan kdg2 suke menconteng...tp awal2 je, pastu irfan mkn mata pensel tekan umi tu..huhu

2) Ini gbr sebelum dibotakkan                                        Ini gbr selepas dibotakkan


3) irfan mmg suke sgt tgk tv..menari2 dgr music..


4) Kalau pintu dapur terbuka, irfan kdg2 suke gi tgk cat..


Ini lah cat di belakang umah..ader tanam pokok kari, daun kunyit, pokok mempelam kecil, pokok betik tak berbuah lg n ulam raja yg br nak belajar hidup..harap semua akan hidup dgn baik. amin

5) Yang paling tak tahan, time umi n ayah solat, ni lah kerja irfan..keluarkan semua baju2 ayah dr almari..pastu sepahkan..last sekali ayah wat kunci sbb almari sliding door ini tiada kunci..kunci pun guna dawai aje..asal irfan takleh tarik (slide) dah


Sekian cerita irfan..pnjg gak ni..gbr2 dr kamera ader dr handset pun ader..ader amik hari ni gak.
kenangan buat irfan..nanti umi citer lg berdasarkan gbr2 yg ader ye


kelahiran khalifah kecil

Alhamdulillah.. adik sy, hanisah Sahibul Anwar telah selamat bersalin anak lelaki secara normal (bukan ikut tingkap mcm sy, hehe).. pd 31hb 3 2011. Di hospital seremban..jd anak org negeri la ye..irfan org selangor, aliah org KL, luqman org negeri sembilan..tiada kelantan mahupun perak..sian tok ayah n nekmi kan..

ini gbr nye..

 1st day, luqman n umi nye

 Muhammad Luqman Hakim bin Mohd Fadhil

 Hari ke 4

selamat menjadi umi n abi ye adik n fadhil..

Kak doakan smg kalian cekal dlm menjaga anak ye.. moga rumah tangga kita penuh keimanan pd Allah.
InsyaAllah..