Monday, December 13, 2010

perkahwinan hamidah dan solehin

Tarikh nikah : 22 November 2008
Tarikh menyambut menantu : 29 November 2008


Sedikit Sejarah Perkenalan

Kami dikenalkan oleh suraida. Walaupun kami satu sekolah iaitu MRSM Kuantan, tp saya tak kenal pun solehin, tp die kenal la saya. Selepas habis degree, saya blind date ngan solehin pada 28hb 4 2005. tarikh tu kami jadikan anniversary couple.. bermula lah episod bunga bunga cinta kami..yuhuu.. sangat indah walaupun kdg2 ada sedihnya.. biasalah adat org bercinta. Masa tu saya amik masters kat UiTM dan die degree kat UTM. Saya selalu pergi UTM untuk berjumpa dan jln2 JB..kebetulan adik sy, hanisah amik degree diUTM juga. Syarat saya untuk dating adalah..taknak naik motor..so, dgn kesiannya, solehin terpaksa pinjam kereta kwn2 die..nasib baik kwn2 die sgt baik hati dan memahami.. thanks adi(bear) n faiz.. Solehin juga kdg2 turun KL..sehingga lah die keje di Kuala Lumpur..

Kami tak bertunang secara official tp bertunang dlm telefon aje.. tp solehin ader dtg umah untuk berbncg pasal bertunang tp telah di reject oleh ayah krn ayah mahu kami terus kahwin. So, ayah solehin kol ayah sy untuk berbincang pasal kawin..that time kira kami dah bertunang lah..

So, nikah la kami pd 22 hb November 2008
Alhamdulillah..




 











2 comments:

zaihana said...

assalamualaikum irfan dan ummiii!!! apa khabar? terjumpa blog irfan ni dan terus serang hendap dan terus bercakap..hehehe.. teruskanlah menulis ye ibu irfan, boleh auntie mie tengok gambar2 irfan.. :)

~~love irfan~~ said...

hehe..thanks sebab singgah..sy pun dah tgk blog awk mie..nanti sy jdkan fren list.. fren forever mie..

Post a Comment